Yargıtay · 11. Hukuk Dairesi
Yargıtay 11. Hukuk Dairesi 2011/5349 E. 2011/9230 K.
- Mahkeme
- Yargıtay
- Daire
- 11. Hukuk Dairesi
- Esas No
- 2011/5349
- Karar No
- 2011/9230
- Karar Tarihi
MAHKEMESİ :Ticaret Mahkemesi Taraflar arasında görülen davada Trabzon Asliye Ticaret Mahkemesi’nce verilen 21/04/200 gün ve 2008/234-2009/53 sayılı kararı onayan Daire’nin 31/01/2010 gün ve 2010/9140-2011/930 sayılı kararı aleyhinde davalı ... vekili tarafından karar düzeltilmesi isteğinde bulunulmuş ve karar düzeltme dilekçesinin süresi içinde verildiği anlaşılmış olmakla, dosya için düzenlenen rapor dinlenildikten ve yine dosya içerisindeki dilekçe, layihalar, duruşma tutanakları ve tüm belgeler okunup, incelendikten sonra gereği görüşülüp düşünüldü: Davacılar vekili, davalılardan ...’ın dava dışı Sağlamlar İnşaat AŞ’deki hisselerinin sözleşmeyle müvekkillerine devredildiğini, devir bedeli olarak tanzim olunan bonolardan 30.12.2008 tarihli 500.000,00 TL tutarlı bononun ödenmiş olmasına rağmen davalılarca banka yoluyla mükerreren tahsil edilmek istendiğini ileri sürerek, anılan bono nedeniyle müvekkillerinin borçlu olmadığının tespitine karar verilmesini talep ve dava etmiştir. Davalılar vekili, davanın reddini istemiştir. Mahkemece, davanın kabulüne, davacıların anılan bono nedeniyle davalılara borçlu olmadıklarının tespitine karar verilmiş, davalılar vekilinin temyizi üzerine Dairemizce onanmıştır. Davalılardan Harun vekili bu kez karar düzeltme isteminde bulunmuştur. Dosyadaki yazılara, mahkeme kararında belirtilip Yargıtay ilamında benimsenen gerektirici sebeplere göre, davalı ... vekilinin HUMK’nun 440. maddesinde sayılan hallerden hiçbirisini ihtiva etmeyen karar düzeltme isteğinin reddi gerekir. SONUÇ: Yukarıda açıklanan nedenlerden dolayı, davalı ... vekilinin karar düzeltme isteğinin HUMK’nun 442. maddesi gereğince REDDİNE, alınması gereken 38,20 TL karar düzeltme harcı peşin ödenmiş olduğundan yeniden alınmasına yer olmadığına, 3506 sayılı Yasa ile değiştirilen HUMK'nun 442/3. maddesi hükmü uyarınca, takdiren 185,00 TL para cezasının karar düzeltilmesini isteyenden alınarak Hazine’ye gelir kaydedilmesine, 21/07/2011 tarihinde oybirliğiyle karar verildi. #######