|
HARÇLAR
KANUNU GENEL TEBLİĞİ
(SERİ
NO: 77)
Amaç ve kapsam
MADDE 1 –
(1) Bu Tebliğin amacı, 9/8/2016 tarih ve 29796 sayılı Resmî Gazete’de
yayımlanarak yürürlüğe giren 15/7/2016 tarihli ve 6728 sayılı Yatırım Ortamının
İyileştirilmesi Amacıyla Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair
Kanun’da yer alan 492 sayılı Harçlar Kanununun uygulamasına yönelik
düzenlemelere ilişkin açıklamaların yapılmasıdır.
(2) Bu Tebliğ, 492
sayılı Kanun ve bu Kanuna bağlı tarifeler ile 6361 sayılı Finansal
Kiralama, Faktoring ve Finansman Şirketleri Kanununun 37 nci maddesinde
6728 sayılı Kanunla yapılan değişiklikleri kapsamaktadır.
Yasal
düzenlemeler
MADDE 2 –
(1) 6728 sayılı Kanunda yer alan Harçlar Kanununun uygulamasına yönelik
düzenlemeler aşağıdaki gibidir.
“MADDE 30-
2/7/1964 tarihli ve 492 sayılı Harçlar Kanununun 38 inci maddesinin birinci
fıkrasına aşağıdaki cümle eklenmiştir.
“Birden fazla
nüsha olarak düzenlenen muayyen bir bedeli ihtiva eden kâğıtlarla ilgili nispi
harca tabi işlemlerden sadece bir nüsha için harç tahsil olunur.”
MADDE 31- 492
sayılı Kanunun 47 nci maddesinin başlığı “Çeşitli işlemlerde harç:”
şeklinde değiştirilmiş ve maddeye aşağıdaki fıkra eklenmiştir.
“Noterde işleme
konu edilmiş belli tutarı ihtiva eden her nevi senet, mukavelename ve
kâğıtların değiştirilmesi halinde, değişikliğe ilişkin senet, mukavelename
ve kâğıtlar artan miktar üzerinden aynı nispette harca tabidir.”
MADDE 32- 492
sayılı Kanunun 59 uncu maddesinin birinci fıkrasının (p) bendi aşağıdaki
şekilde değiştirilmiştir.
“p) 21/11/2012
tarihli ve 6361 sayılı Finansal Kiralama, Faktoring ve Finansman Şirketleri
Kanunu kapsamında yapılan finansal kiralama işlemlerinde, kiralanan
taşınmazın finansal kiralama sözleşmesinin süresi sonunda kiracıya devri.”
MADDE 33- 492
sayılı Kanunun 123 üncü maddesinin;
a) Üçüncü
fıkrasına “şirketlerin kuruluş,” ibaresinden sonra gelmek üzere “pay
devri,” ibaresi, “bankalar,” ibaresinden sonra gelmek üzere “finansman
şirketleri,” ibaresi eklenmiş ve fıkrada yer alan “Esnaf ve Sanatkarlar
Kredi ve Kefalet Kooperatifleri” ibaresinden sonra gelen parantez içi hüküm
“(Bu kooperatifler tarafından bankalardan kullandırılacak krediler için
verilecek kefaletler ile Kredi Garanti Fonu İşletme ve Araştırma Anonim
Şirketi tarafından verilecek kefaletler dahil)” şeklinde değiştirilmiştir.
b) Dördüncü
fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“Kira
sertifikası ihracına dayanak teşkil eden her türlü varlık ve hakların;
devri, alımı, satımı, kiralanması, vekaleten yönetimi, kira sertifikası
ihracı amacıyla bir ortak girişime ortak olunması, iş sahibi sıfatıyla bir
eser veya işin yaptırılması ve bu iş veya eserin kiralanması veya satılması
ile bu işlemlere bağlı olarak yapılan her türlü teminat, ipotek ve benzeri
işlemler, bu Kanunda yazılı harçlardan müstesnadır.”
c) Dördüncü
fıkrasından sonra gelmek üzere maddeye aşağıdaki fıkralar eklenmiştir.
“Yatırım Teşvik
Belgesi kapsamında yer alan yatırım mallarına ilişkin olarak Yatırım Teşvik
Belgesi sahibi yatırımcılarla bu malların üreticileri ve tedarikçileri
arasında düzenlenen kâğıtlar, münhasıran yatırım döneminde belge
kapsamındaki yatırıma yönelik gayri maddi hakların kiralanması ve satın
alınmasına ilişkin düzenlenen kâğıtlar, belge kapsamında sabit kıymet
yatırımlarının imal ve inşasına yönelik düzenlenen sözleşmeler,
taahhütnameler, teminatlar ve bu mahiyetteki kâğıtlar ile söz konusu
yatırımlara yönelik danışmanlık ve teknik müşavirlik hizmetlerine ilişkin
düzenlenen kâğıtlarla ilgili işlemler bu Kanunda yazılı harçlardan
müstesnadır.
İleri
teknolojiye sahip ve teknoloji transferi sağlayacak yurt dışında yerleşik
şirketlerin satın alınması ile bu alımlara yönelik mali ve hukuki
danışmanlık hizmeti alımına ilişkin düzenlenen kâğıtlarla ilgili işlemler
bu Kanunda yazılı harçlardan müstesnadır.
Yatırımlarda
Devlet yardımları hakkında kararlarla belirlenen yüksek ve orta-yüksek
teknolojili sanayi sınıfında yer alan ürünlerin imalatına ilişkin olarak
imalatçılar ile tedarikçileri arasında mal ve hizmet alımı nedeniyle düzenlenen
kâğıtlarla ilgili işlemler bu Kanunda yazılı harçlardan müstesnadır.
Binalarda ısı
yalıtımı ve enerji tasarrufu sağlamaya yönelik olarak yapılan işlemler ile
17/4/1957 tarihli ve 6948 sayılı Sanayi Sicili Kanununa göre sanayi sicil
belgesini haiz sanayi işletmelerince münhasıran imalat sanayinde
kullanılmak üzere yeni makine ve teçhizat alımına yönelik olarak yapılan
işlemler bu Kanunda yazılı harçlardan müstesnadır.
Ürünlerin yurt
dışında tanıtım ve pazarlamasını sağlamak amacıyla, miktarı ticari teamüllere
uygun örnek ürünler, tanıtım malzemeleri veya promosyon amaçlı ürünlerin
bedelsiz ihracatına ilişkin yapılan işlemler ile yurt dışındaki fuarlara
katılım amacıyla yapılan işlemler bu Kanunda yazılı harçlardan müstesnadır.
Her türlü gemi,
yat ve diğer su araçlarının inşası, yenileme ve dönüşümü ile bakım ve
onarımına yönelik olarak düzenlenen kâğıtlarla ilgili işlemler bu Kanunda
yazılı harçlardan müstesnadır.
Öğrencilerin
burs veya öğrenim kredisi almak ve okula veya öğrenci yurduna girebilmek
için düzenledikleri sözleşme, taahhütname, kefaletname ve benzeri kâğıtlara
ilişkin işlemler bu Kanunda yazılı harçlardan müstesnadır.”
MADDE 34- 492
sayılı Kanunun 132 nci maddesine aşağıdaki fıkra eklenmiştir.
“Bu Kanuna
bağlı (1) sayılı tarifenin “C)Ticaret sicili harçları:” başlıklı bölümünde
yazılı ticaret sicili işlemlerine ilişkin harçlar, ticaret ve sanayi
odaları veya ticaret odaları veyahut ilgili odalar tarafından makbuz
karşılığı peşin olarak tahsil edilir. Bu suretle tahsil olunan bir aya ait
harçlar şekil, içerik ve muhteviyatı Maliye Bakanlığınca belirlenen bir
bildirim ile ticaret sicili müdürlüğünü bünyesinde bulunduran odanın
muhtasar yönünden bağlı olduğu vergi dairesine, izleyen ayın on beşinci
günü akşamına kadar bildirilip ödenir. Tahsil edilen harçların ilgili vergi
dairesine süresinde ödenmemesi durumunda, harç ilgili odadan 21/7/1953
tarihli ve 6183 sayılı Amme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında Kanun
hükümlerine göre takip ve tahsil edilir. Süresinde vergi dairesine beyan
edilmeyen tutarlar hakkında 213 sayılı Vergi Usul Kanunu hükümleri
uygulanır. İşlemden doğan harçları tamamen almadan işlem yapan ticaret
sicili müdürlüğü görevlileri ve ilgili odalar harcın ödenmesinden
mükelleflerle birlikte müteselsilen sorumludur.”
MADDE 36- 492
sayılı Kanuna bağlı (1) sayılı Tarifenin “A) Mahkeme Harçları” başlıklı
bölümünün “III-Karar ve ilam harcı” başlıklı alt bölümünün birinci
fıkrasının (a) bendinde yer alan “Tahkim yargılamasında bu bende göre
hesaplanan harç yüzde elli oranında uygulanır.” cümlesi “Tahkim
yargılamasında bu bent hükümlerine göre harç alınmaz.” şeklinde
değiştirilmiştir.
MADDE 37- 492
sayılı Kanuna bağlı (2) sayılı Tarifenin “II- Maktu harçlar:” başlıklı
bölümünün;
a) (3) numaralı
fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“3.
Vekaletnamelerde beher imza için
12,40 TL.”
b) (4) numaralı
fıkrasının başlığı “4. Defter tasdiki (kuruluş aşamasında yapılan tasdikler
hariç):” şeklinde değiştirilmiştir.
MADDE 38- 492
sayılı Kanuna bağlı (4) sayılı Tarifenin “I-Tapu işlemleri” başlıklı
bölümünün (7) numaralı fıkrasına aşağıdaki parantez içi hüküm eklenmiştir.
“(Tacirler
arası ipotek tesis işlemlerinde bu fıkraya göre hesaplanan harçlar yüzde
elli oranında uygulanır.)”
MADDE 74-
21/11/2012 tarihli ve 6361 sayılı Finansal Kiralama, Faktoring ve Finansman
Şirketleri Kanununun 37 nci maddesinin birinci fıkrası aşağıdaki şekilde
değiştirilmiştir.
“(1) Finansal
kiralama sözleşmeleri, bu sözleşmelerin devrine ve tadiline ilişkin kâğıtlar,
finansal kiralama konusu malların teminine ilişkin kiralayan ve satıcı
arasında düzenlenen sözleşmeler ile bunların teminatı amacıyla düzenlenen
kâğıtlar damga vergisinden, bu kâğıtlarla ilgili yapılacak işlemler
(finansal kiralama konusu gayrimenkullerin kiralayanlar tarafından devir
alınmasına ilişkin tapu işlemleri hariç) harçtan müstesnadır.”
492 sayılı
Harçlar Kanununda yapılan değişiklikler
MADDE 3 –
(1) 6728 sayılı Kanunla Harçlar Kanununun 38 inci maddesinde yapılan
değişiklikle, noterde işlem gören ve belli bir bedel ihtiva eden kâğıtların
her bir nüshasından noter harcı tahsil edilmesi uygulamasına son
verilmiştir. Söz konusu nispi harca tabi kağıtların birden fazla nüsha
olarak düzenlenmesi durumunda, sadece tek nüsha üzerinden kağıtta yer alan
imza sayısına göre nispi noter harcı alınacaktır.
(2) Noterde işleme
konu edilmiş belli tutarı ihtiva eden her nev’i senet, sözleşme ve
kağıtların değiştirilmesi halinde, daha önce bir işlem yapılıp
yapılmadığına bakılmaksızın, değişikliğe ilişkin kağıdın ihtiva ettiği
değer üzerinden noter harcı alınmaktaydı. 6728 sayılı Kanunla Harçlar
Kanununun 47 nci maddesinde yapılan değişiklikle, noterde işlem gören söz
konusu kağıtların değiştirilmesine ilişkin kağıtlardan, sadece artan tutar
üzerinden noter harcı alınacaktır.
(3) 6728 sayılı
Kanunla Harçlar Kanununun 59 uncu maddesinin (p) bendinde yapılan düzenleme
ile konut finansmanı amacıyla yapılacak finansal kiralamalarda konutun
kiralama süresi sonunda kiracıya devrine ilişkin tapu harcı istisnası uygulamasının
kapsamı genişletilmiştir. Böylelikle, 6361 sayılı Kanun kapsamında yer alan
finansal kiralamaya konu her türlü taşınmazın kiralama süresi sonunda
kiracıya devrinde kiralayandan ve kiracıdan tapu harcı alınmayacaktır.
(4) 6728 sayılı
Kanunla Harçlar Kanununun 123 üncü maddesinde yapılan değişiklikler
sonucunda;
a) Anonim, limited
ve eshamlı komandit şirketlerin pay devirleri nedeniyle yapılacak işlemlere
harç istisnası uygulanacaktır.
b) Kredi Garanti
Fonunun, bankaların yanı sıra banka dışı kuruluşlardan da (TÜBİTAK, KOSGEB,
kalkınma ajansları ve benzeri) temin edilecek kamusal destekler ve mali
yardımlar için vereceği kefaletler nedeniyle yapılacak işlemler harçtan
istisna olacaktır.
c) Finansman
şirketlerince kullandırılan kredilere, bunların teminatlarına ve geri
ödenmelerine ilişkin işlemlere (yargı harçları hariç) harç istisnası
uygulanacaktır.
ç) Sermaye
Piyasası Kurulunun düzenlemeleri çerçevesinde, sahipliğe dayalı kira
sertifikalarının yanı sıra yönetim sözleşmesine, vadeli alım satım dahil
alım satıma, ortaklığa, eser sözleşmesine dayalı farklı kira sertifikası
türlerine ilişkin işlemler ile bu işlemlere bağlı olarak yapılan her türlü
teminat, ipotek ve benzeri işlemler harçlardan istisna olacaktır.
d) Yatırım Teşvik
Belgesi kapsamında;
1) Belgede yer
alan yatırım mallarına ilişkin olarak yatırım teşvik belgesi sahibi
yatırımcılarla bu malların üreticileri ve tedarikçileri arasında düzenlenen
kâğıtlar,
2) Münhasıran
yatırım döneminde belge kapsamındaki yatırıma yönelik gayri maddi hakların
kiralanması ve satın alınmasına ilişkin düzenlenen kâğıtlar,
3) Sabit kıymet
yatırımlarının imal ve inşasına yönelik düzenlenen sözleşmeler,
taahhütnameler, teminatlar ve bu mahiyetteki kâğıtlar,
4) Söz konusu
yatırımlara yönelik danışmanlık ve teknik müşavirlik hizmetlerine ilişkin
düzenlenen kâğıtlar,
ile ilgili
işlemlere harç istisnası uygulanacaktır.
e) İleri
teknolojiye sahip ve teknoloji transferi sağlayacak yurt dışında yerleşik
şirketlerin satın alınması ile bu alımlara yönelik mali ve hukuki
danışmanlık hizmeti alımına ilişkin düzenlenen kâğıtlarla ilgili işlemler
harçtan istisna olacaktır.
f) Yatırımlarda
Devlet yardımları hakkında kararlarla belirlenen yüksek ve orta-yüksek
teknolojili sanayi sınıfında yer alan ürünlerin imalatına ilişkin olarak
imalatçılar ile tedarikçileri arasında mal ve hizmet alımı nedeniyle
düzenlenen kâğıtlarla ilgili işlemlere harç istisnası uygulanacaktır.
g) Binalarda ısı
yalıtımı ve enerji tasarrufu sağlamaya yönelik olarak yapılan işlemler ile
17/4/1957 tarihli ve 6948 sayılı Sanayi Sicili Kanununa göre sanayi sicil
belgesini haiz sanayi işletmelerince münhasıran imalat sanayinde
kullanılmak üzere yeni makine ve teçhizat alımına yönelik olarak yapılan
işlemler harçtan istisna olacaktır.
ğ) Ürünlerin yurt
dışında tanıtım ve pazarlamasını sağlamak amacıyla, miktarı ticari
teamüllere uygun örnek ürünler, tanıtım malzemeleri veya promosyon amaçlı
ürünlerin bedelsiz ihracatına ilişkin yapılan işlemler ile yurt dışındaki
fuarlara katılım amacıyla yapılan işlemlere harç istisnası uygulanacaktır.
h) Her türlü gemi,
yat ve diğer su araçlarının inşası, yenileme ve dönüşümü ile bakım ve
onarımına yönelik olarak düzenlenen kâğıtlarla ilgili işlemler harçtan
istisna olacaktır.
ı) Öğrencilerin
burs veya öğrenim kredisi almak ve okula veya öğrenci yurduna girebilmek
için düzenledikleri sözleşme, taahhütname, kefaletname ve benzeri kâğıtlara
ilişkin işlemlere harç istisnası uygulanacaktır.
Ticaret sicili
harçlarının odalarca tahsil edilmesi
MADDE 4 –
(1) 6728 sayılı Kanunla Harçlar Kanununun 132 nci maddesinde yapılan
değişiklik uyarınca, Harçlar Kanununa ekli (1) sayılı tarifede yer alan
ticaret sicili harçları, ticaret sicil müdürlüğünün kurulduğu; ticaret ve
sanayi odaları veya ticaret odaları, oda bulunmayan veya sicil işlemlerinin
yürütülebilmesi için yeterli teşkilatı bulunmayan veyahut teşkilatı
sonradan yetersiz hale gelen odaların bulunduğu yerlerde, Gümrük ve Ticaret
Bakanlığınca belirlenen oda tarafından makbuz karşılığı peşin olarak tahsil
edilebilecektir.
(2) Odalar tarafından
tahsil olunan bir aya ait harçlar, bir örneği Tebliğin ekinde yer alan
“Ticaret Sicili Harçlarına İlişkin Bildirim” ile ticaret sicili müdürlüğünü
bünyesinde bulunduran odanın muhtasar yönünden bağlı olduğu vergi
dairesine, takip eden ayın on beşinci günü akşamına kadar bildirilip
ödenecektir.
(3) 213 sayılı
Vergi Usul Kanununun mükerrer 257 nci maddesinin Bakanlığımıza verdiği
yetkiye istinaden, ticaret sicili harçlarını tahsil eden odalara, “Ticaret
Sicili Harçlarına İlişkin Bildirim”i 30/9/2004 tarihli ve 25599 sayılı
Resmî Gazete’de yayımlanan Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği Sıra No:340 ve
3/3/2005 tarihli ve 25744 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Vergi Usul
Kanunu Genel Tebliği (Sıra No:346)’nde yer alan usul ve esaslar
doğrultusunda elektronik ortamda gönderme zorunluluğu getirilmiştir.
“Ticaret Sicili Harçlarına İlişkin Bildirim”in süresinde elektronik ortamda
gönderilmemesi durumunda Vergi Usul Kanununun mükerrer 355 inci maddesi
gereği özel usulsüzlük cezası kesilecektir.
(4) “Ticaret
Sicili Harçlarına İlişkin Bildirim”i, mevcut şifresi bulunan odaların daha
önce beyannamelerin elektronik ortamda gönderilebilmesi için kendilerine
verilmiş olan kullanıcı kodu, parola ve şifreleri ile mevcut şifresi
bulunmayan odaların ise muhtasar yönünden bağlı oldukları vergi dairesine
müracaat etmeleri durumunda kendilerine verilecek olan kullanıcı kodu,
parola ve şifreleri ile elektronik ortamda göndermeleri gerekmektedir.
(5) Harç
bildiriminin süresi içinde verilmemesi durumunda sözü edilen odalar hakkında
213 sayılı Kanun hükümlerine göre işlem yapılacaktır.
(6) Ticaret Sicili
Harçlarına İlişkin Bildirim ile bildirilen harcın süresinde ödenmemesi
halinde, 6183 sayılı Amme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında Kanun
hükümlerine göre harcın söz konusu odalardan takip ve tahsili
sağlanacaktır.
(7) Ticaret sicili
harçlarını tamamen almadan işlem yapan ticaret sicili müdürlüğü görevlileri
ve harcın tahsiline yetkili odalar, harcın ödenmesinden mükelleflerle
birlikte müteselsilen sorumludur.
(8) Bu maddenin
bir ila (Değişik ibare:RG-5/10/2016-29848)(1) yedinci fıkralarına
göre yapılacak uygulama, il ve ilçeler itibarıyla Gelir İdaresi
Başkanlığınca ayrıca ilan edilecektir. Bu ilan yapılıncaya kadar ticaret
sicili harçlarının ilgili vergi dairelerince tahsil edilmesine devam
edilecektir.
492 sayılı
Harçlar Kanununa bağlı tarifelerde yapılan değişiklikler
MADDE 5 –
(1) Tahkim davalarında nispi karar ve ilam harcı 2014 yılından itibaren %
50 oranında uygulanmakta iken, 6728 sayılı Kanunla Harçlar Kanununa bağlı
(1) sayılı tarifede yapılan düzenleme neticesinde tahkim yargılamasında
nispi karar ve ilam harcı alınmayacaktır.
(2) 6728 sayılı
Kanunla Harçlar Kanununa bağlı (2) sayılı tarifede yapılan düzenlemeler
sonucunda;
a) Genel ve özel
vekaletnamelerden farklı tutarlarda noter harcı alınması uygulaması
kaldırılmış olup, vekaletnamelerin tamamından aynı tutarda noter harcı
alınacaktır.
b) Sermaye
şirketleri dahil ticari işletmelerin kuruluş aşamasındaki defter tasdiki
işlemleri noter harçlarının konusu dışına çıkarılmış olup, gerek ticaret
sicil müdürlüklerinde gerekse noterliklerde yapılan söz konusu defter
tasdiki işlemlerinden harç alınmayacaktır.
(3) Harçlar
Kanununa bağlı (4) sayılı tarifenin “I-Tapu İşlemleri:” başlıklı bölümünün
7 numaralı fıkrası gereğince ipotek tesisinde;
a) İpotekle sağlanan
borç miktarı üzerinden (Binde 4,55),
b) İpoteğe dahil
gayrimenkullerden birisinin çıkarılarak başkasının ithalinde veya teminat
ilavesinde borç miktarı üzerinden (Binde 4,55),
c) Mevcut ipotek
derecelerinin sonradan istenilen değişikliklerinde borç miktarı üzerinden
(Binde 2,27),
oranında tapu
harcı alınmaktadır. 6728 sayılı Kanunla söz konusu fıkraya “(Tacirler arası
ipotek tesis işlemlerinde bu fıkraya göre hesaplanan harçlar yüzde elli
oranında uygulanır.)” hükmü eklenmiştir. Söz konusu hüküm gereğince,
tacirlerin kendi aralarında yaptıkları ipotek tesis işlemlerinde tapu harcı
% 50 oranında uygulanacaktır. Bu indirimin uygulanabilmesi için, tapuda
işlem esnasında tarafların tacir olduğunun ticaret sicil kaydı ile ipotek
tesisinin ticari bir işlemden kaynaklandığının da fatura, sözleşme,
irsaliye, senet ve benzeri belgelerle tevsiki gerekmektedir. Lehine ipotek
tesis edilenin tacir olması ve işlemin tacirin ticari faaliyetine ilişkin
olması kaydıyla, üçüncü kişilere ait gayrimenkuller üzerinde tacir lehine
ipotek tesis işlemlerinde de indirimli harç oranı uygulanacaktır.
6361 sayılı
Kanunun 37 nci maddesinde yapılan değişiklik
MADDE 6 –
(1) 6361 sayılı Kanunun “Tanımlar” başlıklı 3 üncü maddesinin birinci
fıkrasının (d) bendinde, katılım bankaları, kalkınma ve yatırım bankaları
ile finansal kiralama şirketleri kiralayan olarak tanımlanmıştır.
(2) 6728 sayılı
Kanunun 74 üncü maddesi ile 6361 sayılı Kanunun 37 nci maddesinde yapılan
düzenleme öncesinde, sadece finansal kiralama sözleşmeleri ve bu sözleşmelerin
devrine ve tadiline ilişkin kâğıtlar ile bunların teminatı amacıyla
düzenlenen kâğıtlarla ilgili yapılacak işlemler harçtan müstesna
tutulmakta, finansal kiralama konusu malların kiralayan konumundaki
finansal kiralama şirketlerince tedarikine ilişkin olarak düzenlenen
kağıtlarla ilgili işlemlerden harç alınmaktaydı.
(3) Yapılan
düzenleme ile 6361 sayılı Kanunda tanımlanan kiralayanlar ile finansal
kiralama konusu malların tedarikçileri arasında imzalanan sözleşmeler ve
bunların teminatına ilişkin kağıtlarla ilgili işlemler de istisna kapsamına
alınmış olup, söz konusu işlemler nedeniyle harç alınmayacaktır. Ancak,
finansal kiralama konusu taşınmazların kiralayanlar tarafından
tedarikçilerden devralınmasına ilişkin tapuda yapılacak işlemlerden tapu harcı
alınacaktır.
Yürürlük
MADDE 7 –
(1) Bu Tebliğ 9/8/2016 tarihinden geçerli olmak üzere yayımı tarihinde
yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 8 –
(1) Bu Tebliğ hükümlerini Maliye Bakanı yürütür.
Ekleri için tıklayınız
________________________
(1)
04/10/2016 tarihli ve
29847 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan, Harçlar Kanunu Genel Tebliği (Seri
No:77)’nin 4 üncü maddesinin sekizinci fıkrasında yer alan “sekizinci”
ibaresi Maliye Bakanlığı (Gelir İdaresi Başkanlığı)’nın 04/10/2016 tarihli
ve 59491943-010.05-99744 sayılı yazısına istinaden “yedinci” olarak
düzeltilmiştir.
|